Najpogostejše težave kupcev na spletu

Izbrane tekaške superge v prodajalni stanejo 130 evrov, v spletni trgovini pa 100 evrov, pri čemer lahko opravite nakup kar iz naslonjača. Preprostost, udobje in hitrost so vsaj trije razlogi, zaradi katerih se vse več ljudi odloča za nakupovanje preko spleta. V Sloveniji je lani najmanj en spletni nakup opravilo 48 odstotkov oseb, starih od 16 do 74 let, kar je nekoliko manj od povprečja Evropske unije (55 odstotkov). Vendar Surs tudi pri nas opaža porast priljubljenosti tovrstnega nakupovanja. Na spletu najpogosteje kupujemo mobilne telefone, oblačila, modne dodatke, stvari, povezane z računalništvom, in igrače, razkriva raziskava Shopper’s Mind, opravljena v Sloveniji leta 2015.

Po raziskavi Shopper’s Mind v Sloveniji (2015) na spletu najpogosteje kupujemo mobilne telefone, oblačila, modne dodatke, stvari, povezane z računalništvom, in igrače.

Nakupovanje preko spleta je postalo nekaj vsakdanjega, običajnega, se pa kdaj tudi zalomi. Po podatkih Statističnega urada RS večina potrošnikov (78 odstotkov) v zadnjem letu težav pri spletnem nakupu ni imela. Če pa so se pojavile, so bile največkrat povezane z nepravočasno dostavo.

Veste, kakšne so vaše pravice, ko se zalomi pri dostavi?

Kadar kupujete preko spleta, imate pravico, da v roku 14 dni od dostave blaga brez izrazitega razloga odstopite od pogodbe. Če to storite, morate blago vrniti prodajalcu, ta pa vam mora povrniti vsa plačila, razen stroškov povratnega pošiljanja blaga. Izjeme, ko pravica do odstopa od pogodbe ne velja, so, ko najemate avto, kupujete blago, izdelano po meri, naročate storitve, vezane na dejavnosti za prosti čas, in podobno. Previdnost ne bo odveč tudi, kadar kupujete izven evropskih držav, kjer trgovci niso zavezani k spoštovanju skupne evropske zakonodaje.

Najpogostejše težave, ki spremljajo nakupovanje preko spleta po podatkih Sursa:

  • 9 % nepravočasnih dostav blaga.
  • 5 % naročil ni bilo mogoče zaključiti, ker podjetje ne sprejema naročil iz Slovenije.5 % tehničnih težav med naročanjem ali plačevanjem v spletni trgovini.
  • 4 % kupcev je bilo dostavljeno napačno ali poškodovano blago.
  • 2 % kupcev sta imela težavo pri reklamaciji.
  • 2 % kupcev sta morala plačati več kot predvideno.
  • 2 % kupcev sta imela težavo z iskanjem informacij glede zakonskih pravic.

Blago ni dostavljeno, kaj pa zdaj? Če podjetje ne izpolni svoje obveznosti v prvem in nato še v drugem dogovorjenem roku, lahko od pogodbe odstopite in zahtevate vračilo kupnine. Shranite dokazila o določitvi dodatnega roka in v primeru nadaljnjih težav podajte prijavo na Tržni inšpektorat RS. Pri uveljavljanju svojih pravic potrošnikom pomagata tudi Zveza potrošnikov Slovenije in Evropski potrošniški center, kjer venomer opozarjajo in svetujejo, kako spletni nakup opraviti varno.

Cilj je varno nakupovanje preko spleta

Za varnost pri spletnem nakupovanju lahko poskrbite na več načinov:

  • Preverite, kdo stoji za spletno trgovino in kje je sedež podjetja.
  • Preverite, kje in kdaj je domena registrirana.
  • Preberite, kakšna so mnenja in izkušnje drugih kupcev.
  • Ne nasedajte neverjetnim mamljivim popustom.
  • Ne uporabljajte javno dostopnih računalnikov.
  • Uporabljajte varne metode plačevanja s plačilnimi in kreditnimi karticami:
    • Prepričajte se, ali je spletna trgovina preverjena s strani ponudnika kartic MasterCard ali VISA. V tem primeru boste ob plačilu preko spleta na vaš mobilni telefon prejeli enkratno 4-mestno geslo, ki vam zagotavlja večjo varnost.
    • Uporabljajte storitev varnostno SMS sporočilo in v vsakem trenutku boste obveščeni o transakcijah, opravljenih z vašo kartico.

Pri spletnem nakupovanju se prepričajte, ali je spletna trgovina preverjena s strani ponudnika kartic MasterCard ali VISA. V tem primeru boste ob plačilu preko spleta na vaš mobilni telefon prejeli enkratno 4-mestno geslo, ki vam zagotavlja večjo varnost.

Surs ugotavlja, da večina e-kupcev v Sloveniji nakupuje varno, približno dva odstotka ali 10.600 vprašanih pa je že bilo tudi žrtev spletnih prevar. Da bi lahko tudi v prihodnje nakupovanje preko spleta opravljali varno in brez skrbi, vam bo v pomoč vodič Varno nakupovanje prek spleta, v katerem izveste, katere so najpogostejše spletne prevare in kako se jim lahko izognete.

Priročnik Varno nakupovanje prek spleta

Preverite ugodnosti, ki jih lahko koristite ob uporabi Mastercard, Maestro in VISA kartic.

Delite s prijatelji