Novo leto v tujini? Naj vas nič ne preseneti.

Križarjenje po Sredozemlju, obisk božičnega sejma na Dunaju ali ogled spektakularnega ognjemeta v Sydneyju – vse to se sliši fantastično. Kam boste letos odpotovali med božično-novoletnimi počitnicami, je vaša odločitev. Predlagamo pa, da potujete in se zabavate v čim večji brezskrbnosti, zato pred potovanjem v tujino poskrbite za ustrezno zavarovanje za tujino. Običajno zadostuje klasično turistično zavarovanje, ki med drugim vključuje tudi zavarovanje vaših osebnih stvari.

Zdravstveno zavarovanje za tujino

Na prvem mestu je seveda zdravje. Pri krajših potovanjih se marsikdo odloči le za zdravstveno zavarovanje, ki ga lahko uveljavlja z evropsko kartico za zdravstveno zavarovanje za tujino, in sicer v državah članicah EU, EGP ter Švici, v Avstraliji, BiH, Črni gori, Makedoniji in Srbiji. Za daljša potovanja in potovanja v eksotične dežele pa je skoraj obvezno dodatno zavarovanje za tujino pri enem od ponudnikov komercialnega zavarovanja z medicinsko asistenco, kot so Generali zavarovalnica, Triglav, Sava, Adriatic Slovenica, Grawe in tako naprej. Evropska kartica namreč ne krije prevoza v Slovenijo ali zasebnih zdravnikov in včasih vključuje povračilo le dela stroškov zdravljenja.

Plačilno-kreditna kartica VISA UniCredit Bank vsebuje brezplačno zdravstveno zavarovanje na potovanju s 24-urno asistenco za celotno družino.

Zavarovanje osebnih stvari

To je običajno že vključeno v turistično zavarovanje, ki ga sklenete pri ponudnikih komercialnih zavarovanj. Njegova dobra plat je, da krije tudi poškodbe stvari, kot so strešni kovčki, smuči ali kolo na prtljažniku, otroški avtosedež in podobno, vendar le do dogovorjene zavarovalne vsote. Če torej pride do poškodovanja, uničenja ali odtujitve vaših osebnih stvari, morate dogodek prijaviti izbrani zavarovalnici in tudi policiji ter oblikovati seznam odtujenih predmetov z oceno njihove vrednosti.

Zavarovanje za primer poškodovanja in izgube prtljage

Izguba prtljage ni nemogoča, na nekaterih letališčih je žal kar pogosta, za potnika pa skrajno neprijetna. K sreči so potrošniki v EU dobro zaščiteni tudi v tem pogledu. Če osebje letalskega prevoznika na vaši prtljagi povzroči škodo oziroma se ta poškoduje med prevozom, lahko od letalskega prevoznika ali tistega, ki let upravlja, zahtevate do 1000 evrov odškodnine, vendar morate vrednost nastale škode prijaviti in nato zahtevati plačilo odškodnine v roku 7 dni od prejema prtljage.

Zavarovanje za primer zlorabe kartice

Priporočamo vam, da na pot vzamete vsaj dve kartici, kreditno in plačilno. Če eno izgubite ali vam jo izmaknejo, vam ostane vsaj druga, izgubljeno pa morate nemudoma preklicati. Če kljub temu pride do zlorabe kartice, dviga gotovine ali neželenih transakcij, lahko od banke terjate povračilo nastale škode. Zakon o plačilnih storitvah in sistemih namreč določa, da v primeru zlorabe uporabnik krije izgubo zneskov do največ 150 evrov, vendar mora pri tem dokazati, da škodnega primera ni posredno povzročil sam zaradi malomarnosti. V nekoliko boljšem položaju so imetniki kreditnih kartic, ki so že v osnovi zavarovani za primer zlorabe (preverite pri svoji banki) ter lahko zahtevajo povrnitev celotne škode, ki je nastala od trenutka preklica kartice naprej. Zato je toliko bolj pomembno, da pogrešano kartico prijavite čim prej.

Čeprav se zdijo našteta zavarovanja velikokrat odveč in le »še en dodaten strošek«, so izjemno pomembna, njihove koristi pa se zares zavemo šele, ko jih nimamo, a jih potrebujemo. Zato pred odhodom v tujino poskrbite za ustrezno zavarovanje in naj vas na dopustu nič ne preseneti – ne bolezen, ne nesreča, ne kraja ali poškodovanje prtljage.